استعدادیابی ورزشی
استعدادیابی ورزشی
135,000  تومان
وضعیت: موجود

استعدادیابی ورزشی

عنوان: استعدادیابی ورزشی
کد:
  • نویسنده: بنفشه محمدی

ناشر:

علم و حرکت


قطع:

وزیری


نوع جلد:

شومیز


تعداد صفحه:

160


نوبت چاپ:

1


شابک:

9786005543551


سال:

1391

چکیده :

حضور موفق ورزشکاران نخبه جامعه در رشته‌های مختلف ورزشی و در صحنه‌های بین المللی و جهانی، از رشد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی آن جامعه نشان دارد.

در ورزش، پیشرفت از سطوح ابتدایی به سوی نخبگی فرایند بسیار پیچیده‌ای است. فرایند شناسایی شاخص‌ها، ویژگیهای ورزشکاران نخبه و کشف افراد با استعداد برای شرکت در برنامه تمرینی سازماندهی شده و رسیدن به مقام قهرمانی، یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروزه در ورزش مطرح است. بنابراین، در ورزش، انتخاب افراد با استعداد در سنین پایین و سپس پرورش، هدایت، کنترل و ارزیابی آنها در صعود به بالاترین سطح مهارت، همان استعدادیابی ورزشی است. از نظر دانشمندان علوم ورزشی استعدادیابی راهی منطقی، کوتاه و مقرون به‌صرفه برای حضور موفقیت‌آمیز ورزشکاران، در صحنه‌های بین‌المللی میباشد.

اکنون این سؤالات مطرح می شود که در ورزشهای سازمان یافته، چه ویژگیهایی افراد زبده و موفق را از ورزشکاران عادی متمایز میکند؟ ورزشکاران زبده چه خصوصیات مشترکی دارند؟ آنها در چه صورت به سطح عالی عملکرد خود دست مییابند؟

کتاب استعدادیابی ورزشی، به این سؤالات پاسخ میدهد و مهمترین عوامل موفقیت ورزشی را بررسی کرده و دربارۀ ورزشکاران جوان و افراد ذاتاً مستعد نگرش دقیقتر و عینی‌تری میدهد. به کمک استعدادیابی و بر اساس روشهای واقعی، میتوان پتانسیل ورزشی ورزشکاران را ارزیابی نمود، برنامهریزی کرد و به حداکثر رسانید.

فایل های ضمیمه شده :

 
 
نظر شما
ایمیل، برای ارسال پاسخ(در مواقع ضرورت) دریافت می شود و منتشر نخواهد شد
اجرا و پشتیبانی: NikaIT